Alan Wake - Dynamické prostředí

Havok

Technologie Havok, simuluje fyziku ve hře. Snad všechny předměty mají fyzikální zákony a reagují tak, jak by měly. Havok se už ukázal v předešlé hře od Remedy – Max Payne. Hra díky tomu měla mnohem lepší atmosféru a vypadala realističtěji. Autoři slybovali zlepšení Havoku v jejich novém titulu Alan Wake. Uvidíme… Na druhém obrázku vidíme jak padají balvany ze skály a rozmetají vše co jim příjde před nos. 

Střídání počasí a denní doby

Ve hře by se měla v reálném čase měnit denní doba a počasí. Tohle už bylo např. v Gta San Andreas. Ano, bylo to efektní, ale určitě né tak jako to bude v Alan Wake a to díky mnohem lepší grafice.

Dynamické stíny

Co je logicky jisté je přítomnost dynamických stínů. Dynamické stíny je technologie která dovoluje stínům se vrhat kamkoliv. Dříve ve hrách to bylo jednoduše předpočítané za pomocí Light mapy. Tohle už je ale stará záležitost. Tyto stíny se osvědčily třeba ve hře Doom 3, tím byla atmosféra hry dopilována. Pokud by náhodou chyběly dynamické stíny ve hře Alan Wake, tak by to byl stoprocentně poloviční zážitek. Pokud byste měly třeba v ruce baterku a jdete někde v noci v lese tak jste si určitě museli všimnout stínů, jak se krásně pohybují v závyslosti na zdroji světla (baterky).