Alan Wake - Technologie

Motion-Capturing

Tato technologie sice taky není jistá, ale pro jistotu sem něco napíšu. Motion Capturing jsou v podstatě velmi reálné animace. Všechno se to nějak natočí na lidech a za pomocí různých programů se to převede do počítače. Poprve byl Capturing předveden ve hře Mafia a celému světu se to zamlouvalo. Sravnávali tak engine z Mafie s enginem Quake 3 nebo-li Unreal engine. Zvítězila Mafia. Např. pohyby lidí byly velmi věrohodné, a Capturing mohl v klidu simulovat poraněnou nohu a tím způsobené kulhání. 

Pixel Shaders

Pixel shader se pužívá hlavně na zvíraznění různých detailů. Například vodní hladiny, kde by se měla odrážet kompletně všechna tělesa. Technologie Pixel Shaders se začala používat někdy kolem roku 2002, ale to snad nepodporovala žádná hra. Až se nakonec odhodlaly tvůrci známého titulu Far Cry a vydali patch který podporoval Pixel Shaders. Postupně se technologie zlepšovala až na třetí vydání. Pixel Shaders 3.0 už podporuje spousty her, jako např. Far Cry, Oblivion nebo Chronicles of Riddick. Tato technologie je velmi výhodná a to proto, že naopak přidává výkon a přitom má v sobě podporu mnoho grafických efektů. 

Bump Mapping

Přítomnost této technologie sice není jistá, ale je dost možná. Bump Mapping je dost rozšířená technologie. Využíval ji zase hlavně Doom 3 engine. Postavy a další předměty díky tomu vypadaly plasticky, nebo-li reálněji. Na postavě byste měli spozorovat třeba vrásky nebo jizvy a to pěkně detailně!